|
|
Debatforum
Hvornår mon det eventuelt kan/vil lykkes at få BC3`s serveren til at modtage aftenens/dagen resultater efter kun kort ventetid.
Der bruges halve timer på at se ruden "systemet arbejder" - svarer ikke ?
Når nu alle resultater allerede er inde i systemet, kan jo ses via handicaptal o.s.v., ?
Her ses resultatet jo lige efter turneringen afvikling.?
Mvh Jens Kristian Nielsen (20890)
|
Jens Kristian Nielsen
Publiceret den 13-10-2023, 00:57
|
Svar
Hej Jens.
Din database trænger til at blive indexeret. Skriv til os på bridgecentral@bridge.dk og oplys dit klubnummer og et tidspunkt, hvor der ikke er nogen, der bruger jeres BC. Så fikser vi det på et øjeblik.
:) Cø
|
Claus Øgard
Publiceret den 16-10-2023, 08:43
|
Jeg har godt hørt om databaser og om noget, der hedder indexering, hvad det så end er. Det er jo sådan set også ligemeget, hvad det er.
Det lyder som noget, man ikke selv kan, men skal ulejlige en af superbrugerne med.
Men hvis det er således, kunne man så ikke have en forholdsvis fast rutine om at indexere alle klubbernes databaser med det relevante mellemrum? Det er nok ikke alle, der læser på Debatforum, og så sidder operatørerne rundt om sidst på klubaftenerne og er bare møgsure.....
|
Leif J. Madsen
Publiceret den 16-10-2023, 11:51
|
Indeksering er ikke noget, som systemerne skal bruge tid på at gøre automatisk, for det vil være lodret spild af IT-ressourcer i almindelighed. Det nuværende problem kan beskrives (delvist) som et slid på en klubdatabase, der har været i brug meget ofte (længe), og som bør indkaldes til vedligeholdelse, service m.v. BC3 startede i 2018, og nu er det 4-5 års drift (pandemi-pauserne fraregnet), som har sat sit præg på dem. Dette langtidsproblem kan og skal der serviceres for, og den proces er i fuld gang.
Næste trin i processen er at få afklaret, om der er noget andet, der er med til at skabe dette slid, og om vi kan gøre noget for at mindske dette slid. Denne opgave kan meget vel være mere kompleks at håndtere.
|
Henning V. Mikkelsen
Publiceret den 17-10-2023, 15:03
|
Som du skriver : Indeksering er ikke noget, som systemerne skal bruge tid på at gøre automatisk, - det er sådan set let nok at forstå !
Hvis "systemerne" skal have en "høj løn" men er det tilfældet, troede fejlagtigt at det måske havde noget med datakraft/ressurcer at gøre ?
Hvis det ikke kan gøres automtisk i stille perioder (02.00 - 06.00 el.l.) skal der selvfølgelig betales for det.
Mvh
Jens Kristian
|
|
Jens Kristian Nielsen
Publiceret den 17-10-2023, 16:55
|
For første gang efter at vores database er blevet "indexeret" har vi afviklet en klubaften (10 borde- Hold)
ALDRIG har BC3 kørt langsommere.
Man må håbe at der snart sker noget radikalt mht BC3. Men håbet er som bekendt lysegrønt.
Vh Bjarne Mortensen/ Fjends Bridgeklub.
|
Bjarne Mortensen
Publiceret den 23-10-2023, 23:43
|
Jeg kørte parturnering i to rækker med 11 borde i aftes i klub 4380. Upload var lidt hurtigere end for 14 dage siden, men til gengæld var udregning af resultater meget langsommere. Jeg ved til gengæld ikke om jeg er blevet indexeret.
|
Poul Bo Madsen
Publiceret den 24-10-2023, 10:12
|
Jeg kørte en handicapturnering i går aftes med 11 borde i en række i klub 4505 Bridge80, Odense
Der gik 16 minutter fra tryk på "Resultater til hjemmeside" til det hele var overført.
Vi har ikke fået databasen indekseret.
|
Morten Kølbæk
Publiceret den 25-10-2023, 09:04
|
Samme oplevelse i Tisvilde Bridgeklub.
Jeg mener ikke vi har en lokal database at tage hensyn til. Derfor et problemet på det centrale BC3 system.
I mandags tog det ca ½ time at danne XML-filen til upload af resultaterne.
|
Erik Borgen
Publiceret den 25-10-2023, 16:05
|
Jeg har i aften kørt en handicapturnering med 11 borde i en række i klub 4526 Klør5.
Der gik 15 SEKUNDER fra tryk på "Resul....hjemmeside" til det hele var overført.
VILDT HURTIGT.
|
Morten Kølbæk
Publiceret den 27-10-2023, 00:08
|
At vente på indsamling og udregning af resultatet og derefter vente på at få resultater på nettet....Har mandag aften i Bellevue taget i snit en times tid i denne sæson. Tænker egentlig, at det var rimeligt at landets langsomste spillere skulle være dem som sad og ventede. Så kan de se hvordan det er :-)
Bedste hilsner Mads (20 min siden sidste indtastning og resultater ikke hentet over endnu)
|
Mads Krøjgaard
Publiceret den 06-11-2023, 23:14
|
Her tog det ca. 45 minutter før sidste række (af 2) var på nettet i aftes. Der var egentlig sendt og der var link, men bare ingen resultater på linket før 4. eller 5 gang det blev sendt.
|
Poul Bo Madsen
Publiceret den 07-11-2023, 08:06
|
Her lykkedes det anden gang, troede jeg, men det viste sig her til morgen at b-rækken ikke kom med?? Selvom forsendelses tiden var omkring en halv time!! Nu her tog det ca 15 sekunder så var de overført
|
Flemming Jørgensen
Publiceret den 07-11-2023, 09:28
|
Ret skal være ret. Mens jeg skrev indlæg kom resultaterne og det gik hurtigt med at få dem på nettet. Så "kun" godt 20 min samlet set....i går.
Bedste hilsner Mads
|
Mads Krøjgaard
Publiceret den 07-11-2023, 10:15
|
Det ser ud til at langsomhed er en udbredt fænomen ved uploading af resultater.
I den forbindelse skriver Claus Øgard, det kære menneske, (16/10) at man "på et øjeblik kan fikse problemet".
Hvorfor f..... gør man så - fra central side - ikke dette pr. automatik fx en gang hver tredje måned eller hver gang en ny feature indføres?
I min hovedregning er "et øjeblik" ganget med 285 klubber lig med ... meget kort tid.
??
|
Niels Aagaard
Publiceret den 07-11-2023, 11:47
|
Kære (tålmodige) BC-brugere
Vi har nu haft møde med vores leverandør, SSD, som er enige i, at der er en række udfordringer med BC, som særligt påvirker hastigheden.
BC3 bruger således lang tid på at beregne resultater og danne hjemmesider i ”myldretiden” kl. 22:30-23:30. Problemet rammer tilfældige og ofte også tilbagevendende klubber, mest sandsynligt større klubber eller klubber med store datamængder.
Løsning på kort sigt til klubberne:
Dan og upload resultater uden for myldretiden, dvs. efter 23:30 eller næste morgen.
Hvad er problemet?
Problemet skyldes en øget belastning af BC3-serveren. Der kan bl.a. peges på :
- Ineffektive databaser hos klubberne, som er ”sandet til”, og har brug for at blive reindekseret, som SSD også allerede har gjort med nogle klubber og det har givet et godt resultat.
- Manglende server-ressourcer
- ”Flaskehalse” – hvorefter kapaciteten i antallet af indgange fra klubberne til databaseserveren øges for at minimere flaskehalse
På lidt længere sigt
SSD afprøver forskellige løsninger indenfor ovenstående, og klubberne vil derfor også blive præsenteret for nye releases i den kommende tid, når de åbner BC.
Vi håber, at vi er i mål med en velfungerende BC i løbet af 3-4 uger.
Hjemmesiden er netop opdateret med denne info.
Med venlig hilsen
Charlotte Fuglsang,
direktør
|
Charlotte Fuglsang
Publiceret den 08-11-2023, 09:30
|
Log ind for at skrive...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|