Bridgeforlaget

Debatforum

Forum » Debat » Servernedbrud?

Servernedbrud?

emailnotifikationer
 
 

Jeg får meddelelsen fra BridgeCentral: Der kunne ikke etableres forbindelse til server: "ms.bridge.dk"

Er serveren nede - eller er fejlen hos mig?

Bridgehilsen Hans
Svar

Svar

 
 
 
Serveren er nede eller forbindelsen til serveren er nede. Fejlen ligger hos vores hostingleverandør Blanye. Deres hjemmeside er også nede, så vi kan ikke kontakte dem, men jeg formoder, de arbejder på at løse problemet. De garanterer fuld oppetid.

Mvh
Flemming Bøgh-Sørensen

Svar
 
Blanye er oppe igen kl. 18:15. Vi undskylder for de problemer, nedbruddet har afstedkommet.

Mvh
Flemming Bøgh-Sørensen

Svar
 

Så er serveren nede igen, og jeg synes simpelthen ikke det er godt nok bare med en undskyldning for problemet i går og i dag en besked på hjemmesiden om at man "er opmærksom på problemet". Nu må vi have nogen ud af busken for at fortælle hvad der gøres nu og fremadrettet!

Jeg er egentlig slet ikke i tvivl om at både sekretariat og host-udbyderen gør deres bedste, men jeg synes man skylder vi andre lidt forklaring.

Jeg er selv så heldig stadig at have data til min klub liggende på egen server, så jeg kan fint køre turneringen i aften uden central server.

Med venlig hilsen
Poul Bo Madsen
Svar
 
Hej Poul Bo

BridgeCentral skal vi kunne holde i luften i princippet 24/7/365. Nedbrud lørdag og mandag af vist nok omkring fem-seks timers varighed hver gang er ikke acceptabelt.

Hostingudbyderen har ikke af egen drift fortalt noget som helst om, at der var driftsproblemer, hvad problemerne gik ud på, hvad de gjorde for at løse dem, eller hvordan de vil undgå gentagelser.

Jeg har ringet til hostingudbyderen og fået en forklaring, som kan koges ned til "hidtil usete fejl i forbindelse med en teknisk omstrukturering". Det var samme fejl, der opstod både lørdag og mandag, men fejlene skulle ikke kunne opstå igen.

Hostingudbyderen har ikke været i stand til at overholde sin oppetidsgaranti og informationsniveauet er stort set nul. Vi undersøger derfor mulighederne for at flytte driften af BridgeCentral-serveren til en anden hostingudbyder.

Med venlig hilsen
Flemming Bøgh-Sørensen
Svar
 
Tak for det fyldige og velmente svar Flemming!

Nu er det så den tredje hostingudbyder vi skal ud at prøve. Min vurdering er, at uanset hvem vi prøver så risikerer vi stadig den situation. Selv dankortterminaler er jo ind imellem ude af drift (muligvis af helt andre årsager?).

Et andet stort problem ved at have data liggende på central server er hastighed på dataudveksling. Det er simpelt hen ikke godt nok. Stod i tirsdags og så på, hvor langsomt det gik i praksis i Lemvig BK, hvor der skulle indsamles data og udregnes handicap og resultater fra seks rækker. Har nu set det samme på Holstebro BK´s hjemmeside, at de mener data på central server var skyld i en halv times forsinkelse i løbet af dagen til en sølvturnering med 24 borde.

Jeg synes derfor stadig, at man kraftigt skal overveje muligheden af at have data liggende på egen server, som vi stadig er nogen der er så heldig at have. Dermed får vi hurtig resultatformidling og kan klare løbende resultater i barometerturneringer selv ved manglende internet eller servernedbrud, hvilket ikke er muligt med nødprogrammet.

Med venlig hilsen
Poul Bo Madsen
Svar
 

Spot on Poul Bo. Et dårligt programdesign at foretage løbende handicapopdateringer. Skal man ind og korrigere en score, så starter det hele forfra !

mvh Peter Møller Nielsen
Svar

Log ind for at skrive...

 
Medlemsnummer 
Efternavn