Bridgeforlaget

Debatforum

Forum » Debat » BC3
 
 

Når jeg vil oprette en parturnering og kommer til hvad der skal være bundscore,har det lige fra Bridgecentralens fødsel været at 0 som bundscore var det at der blev foreslået.

Her i BC3 er det 0 som middelscore der bliver foreslået, er der nogen der kan fortælle mig hvorfor nu det ?

hilsen 

Ole Randrup

Svar

Svar

 
 
 

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg er rigtig glad for det, for så glemmer jeg ikke at rette🙂

Svar
 

Det er korrekt, at BC3 har fået en ændring her, idet antagelsen var, at flest klubber bruger 0 som middel. Det er imidlertid ikke tilfældet. I næste opdatering af BC3 vil dette valg blive lavet sådan, at BC3 husker det seneste valg, som den pågældende PC har anvendt og foreslår det. Så stilles så vidt muligt alle tilfredse.

Svar
 

Vi er nok en del turneringsledere, der havde håbet at den nye BC3 ville køre hurtigere end BC2, men vi er da foreløbig blevet slemt skuffede.

 

Jeg havde oprettet klubbens første turnering i to rækker over to aftener. Efterfølgende melder et medlem  sig ud og et nyt medlem er indmeldt. Dermed er der dannet et nyt par, som ikke længere skulle være i A-rækken, men i B-rækken. Man skulle tro det var en ret enkel operation, men det er det ikke. Alle startlister skal nulstilles, og i tilmeldingerne skal det oprindelige par pilles ud, og det nye par sættes ind. Derefter skal startlisterne oprettes påny, og det hele skal uploades til hjemmesiden. Det tog samlet omkring en halv times tid. 

 

Det er tænkeligt at den procedure ikke kan gøres enklere, men det værste er systemets reaktionstid! Næsten hver gang man har gennemført en delproces og tastet ok, får man beskeden: "Systemet arbejder..." Og det kan det så gøre temmelig længe. Ikke sjældent får man også beskeden "BC svarer ikke", og så må man sidde og tromme i bordet indtil der kommer liv i systemet igen.

 

Jeg har også prøvet at checke systemet med en ganske enkel procedure, som vi turneringsledere bruger gang på gang: At indsætte en substitut og uploade rettelsen til hjemmesiden: Det tager 3½ minut. Skal det virkelig tage så lang tid?

 

Svar
 

Hej Jens.

Hvis du endnu kun har oprettet turnering i BC3, men ikke gennemført turnering med resultatudregning og upload, så vil du blive endnu mere skuffet end du allerede er.

 

Alt tager utrolig lang tid, men jeg har fået at vide det skyldes noget med at det er anderledes filer der dannes! Jeg undrer mig bare over hvorfor vi skal danne filer som tager flerfold længere tid end de gamle, men jeg ved nu heller ikke meget om sådan noget. Synes bare det er irriterende efter et åbent hus med tre rækker at det skal tage så lang tid før jeg kan give deltagerne et resultat.

Svar
 

Hallo Poul Bo og andre

Det med at vente på resultater behøver man ikke, hvis man lige sætter et flueben et bestemt sted i bridgemate pro så opdaterer den resultater pr runde  svære er det ikke. 

Der er stadig nogle skønhedsfejl og funktionelle fejl i BC3, men jeg synes vi skal vente med at komme med klager nu hvor IT nørderne har mere ind rigelig at se til med at få de sidste konverteret inden sæsonstart

Derefter engang i sidst i september vil jeg opforder DBF til at lave en høringsrunde til os ude i klubberne hvad vi synes om BC3 

hilsen 

Ole Randrup

Svar
 

Hej Ole Randrup.

Det lyder som en nyttig oplysning. Jeg går ud fra at det er BM Control sofwaren du hentyder til. Jeg har kigget efter et sted at sætte et flueben som du nævner, men har ikke fundet det. Kan du præcisere det lidt?

Mvh Jens

Svar
 

Hallo Jens 

Da jeg var på BC3 kursus her i august gennemgik vi også BM Control software og som jeg forstod det var det at sætte et flueben i overfør kontrakt, har ikke selv prøvet det ,da det ikke er noget vi vil bruge i en lille klub med 7 borde og aldrig skal afholde åbent hus.

Men når du er i BM control software så gå i værktøj - derefter vælg valgmulighed ( sidste faneblad i rækken ) derefter Bridgemate og der sætter du et flueben i overførsel af kontrakt  ( det er anden sidste punkt i venstre side af skemaet.

Hvis det ikke er her som jeg har forstået det ( mener ikke jeg sov i den time !!! ) så er der sikkert en IT medarbejder der kan rette mig og dermed få noget andet at vide til gavn for alle.

hilsen 

Ole

Svar
 

Jeg kan fuldt ud tilslutte mig hastigheden virker ikke i BC 3.

Jeg skriver det med fare for at blive hængt ud, for at råbe på nettet.

BC 3 ER FULDSTÆNDIG UANSTÆNDIG I SIT TIDSFORBRUG: DET KAN SIMPELTHEN IKKE PASSE: HAVDE DET VÆRET EN TUBORG REKLAME; SÅ HAVDE DET VÆRET EN OMMER.

med venlig hilsen

Søren

Svar
 

Hej Søren 

Vi har i aften søndag den 2.september haft vores første klubaften med en turnering med 28 spil.

tiden der blev brugt på at regne resultatet ud for turneringen var 7 sekunder 

Vi kører BC3 lokalt af flere grunde, så årsagen kan være en sløv server hos DBF som måske ikke har noget med BC3  at gøre

Dette kun til orientering fra en bruger som synes at BC3 virker fint hvad hastighed angår.

hilsen 

Ole Randrup

Svar
 

Hej Ole

Jeg kender også nogen som har kørt BC 2 - lokalt, det var meget hurtigt.

Men DBF vil have alle væk fra at bruge lokale servere til BC 3. Så derfor er de gået over til DBF server, og de sider også fast i vente tid, ud over al rimelighed.

mvh.

Søren

Svar
 

Nej hvor er det rigtigt - lang -  lang ventetid på DBF`s server ???

Så nu er det "dybt godnat" herfra.

P.S. Havde jeg dog aldrig lyttet til DBF`s forslag : Vores server er second to none ?

Mvh

Jens Kr. Nielsen

Svar
 

Kære alle

 

Tak for jeres bemærkninger vedr. hastighedsproblemer på BC3.

Vi har nu drøftet problemet med vores leverandør SSD, som er i gang med at løse det.

Hastighedsproblemerne, som klubberne kan opleve i BC3, skyldes problemer med at håndtere en hel sæsons klubturneringer. Det vil sige klubber, der kører klubturneringer med mange sammenhængende spilledage, typisk med kun 1 sektion pr. aften. Konkret er problemet, at BC3 henter data ind på en uhensigtsmæssig måde. Desværre er dette ikke blevet fanget i tidligere tests.

Heldigvis er der en løsning på vej – i første omgang en særdeles stor forbedring på skift af underklub, og også en markant forbedring af hastigheden ved generering af hjemmesider.

Løsningerne bliver implementeret i den næste release, som forventeligt vil komme inden udgangen af denne uge.

Vi er glade for jeres bemærkninger vedr. BC3, men beder også om lidt tålmodighed, da vores tre forbundsbrugere og vores leverandør knokler utrætteligt for at løse alle knaster.

Bedste hilsener

Charlotte Fuglsang

direktør.

Svar
 

"Desværre er dette ikke blevet fanget i tidligere tests."

Det vil jeg gerne sætte et sætte et meget stort spørgsmålstegn ved.

Vi er jo nogle klubber, der har været testkørere af BC3 i forrige sæson. Udover at fange en masse småfejl i startfasen og rapportere dem tilbage til udviklerne, så har jeg konstant klaget over hastigheden.

Her er et citat fra en mail til SSD 15/3:

48 minutter tog det at uploade resultater i nat.

Der var et par korrektioner, så jeg satte BC3 i gang igen og gik i seng - her til morgen så jeg så meddelelsen 'Connection reset by peer'.

Jeg har så prøvet igen, og indtil videre har det taget 50 minutter, og upload er ikke færdig.

Det er ulideligt.

MVH, Freddy Christiansen, turneringsansvarlig i Rødovre BK.

Svar
 

Jeg kunne ønske mig, at der under hvert medlem også er en linie til mail-adresse, da al post herfra til medlemmerne foregår pr. mail.

På forhånd tak, Nina Schou, klub nr. 4510.

Svar
 

Dit ønske har altid været opfyldt - også nu i BC3's medlemssystem.

 

Svar
1 2
 

Log ind for at skrive...

 
Medlemsnummer 
Efternavn