Danmarksmesterskab for klubber

den 28. og 29. oktober 2006

 

"KLUBBEN" i Næstved byder velkommen til DM for klubber. Såvel distrikt som klub glæder sig til at give alle et godt og festligt stævne, som alle - uanset resultat - gerne skulle kunne se tilbage på med med glæde.

 

Med hjælp fra firmaer i området er det muligt for os, at kunne give alle deltagere et par gaver med hjem. Derudover er der en ekstra opmærksomhed fra Næstved Kommune til de tre bedst placerede hold.

 

Via internettet kan der løbende følges med i weekenden, idet SWAN sender ”rama” fra kampene. Kampresultater og multiberegning opdateres løbende på klubbens hjemmeside

 

Formand for Børne- og Kulturudvalget i Næstved, Per Boserup Olsen, står for præmieoverrækkelsen.

 

Vi håber, at alle stiller op med godt humør, således at vi får en rigtig god weekend.

 

Vel mødt

 

Distrikt Storstrøm og ”KLUBBEN”, Næstved Bridgeklub

 

Tak til: Næstved Turistkontor, DiBa A/S, Holmegaard Glasværk, Bellevue Gardiner, Max Bank A/S og Næstved Kommune.

 


 

Program

 

Lørdag 28.10.2006

 

Kl. 12.40                                                                      Velkomst

Kl. 12.50 - 14.20                                                          1. runde

Kl. 14.25 - 15.55                                                          2. runde

Kl. 16.00 - 17.30                                                          3. runde

Kl. 17.35 - 19.05                                                          4. runde

 

Kl. 19.05 - 20.05                                                          Spisepause

 

Kl. 20.05 - 21.35                                                          5. runde

Kl. 21.40 - 23.10                                                          6. runde

 

Søndag 29.10.2006 (husk at stille uret - vintertid)

 

Kl.  9.30 – 11.00                                                          7. runde

Kl. 11.05 - 12.35                                                          8. runde

 

Kl. 12.35 - 13.25                                                          Spisepause

 

Kl. 13.25 - 14.55                                                          9. runde

Kl. 15.00 - 16.30                                                          10. runde

Kl. 16.35 - 18.05                                                          11. runde

 

Kl. ca. 18.15                                                                 Afslutning

 


 

DELTAGERLISTE

 

1. Fjends Bridgeklub, Distrikt Vestjylland

Lars Mortensen, Alex Froberg, Henning Østergaard, Karsten Jensen

 

2. ”KLUBBEN”, Næstved Bridgeklub, Distrikt Storstrøm

Jens Ulrik Fougt, Bente Christensen, Keld Larsen, Poul Larsen, Jesper Dickow, Christian Benzner

 

3. Hirtshals Bridgeklub, Distrikt Nordjylland

Jørgen Nielsen, Palle Pedersen, Valur Mørk Valsson, Børge Vinter Jensen

 

4. Hillerød Bridge Klub, Distrikt Nordsjælland

Søren Holst, Nils Wulff, Frank Paaskesen, Bent Lythcke, Erik Lund, Kate Reiter

 

5. Svinninge Bridgeklub, Distrikt Vestsjælland

Preben Jakobsen, Anne Grete Svare, Ole Svinth, Benny Madsen

 

6. Haderslev Bridgeklub, Distrikt Sydjylland

Mogens Rerup, Allan Michaelsen, Uffe Pedersen, Kjeld Winther Thomsen

 

7. Akademisk Bridgeklub, Distrikt Østjylland

Niels Krøjgaard, Tom Nørgaard, Mads Krøjgaard, H. K. Sørensen

 

8. Odense BK, Distrikt Fyn

Helle Rasmussen, Claus Lund, Martin Juhl, Jesper Thomsen

 

9. Aakirkeby Bridgeklub, Distrikt Bornholm

Peter Skafte, Jørgen Sonne, Henrik Ibsen, Poul Hansen

 

10 Reinholdt Bridge, Distrikt Østsjælland

Christian Reinholdt, Ole Reinholdt, Tommy Marinussen, Kell Krogh, Sejr Andreas Jensen

 

11. Young Sharks, Distrikt København

Gregers Bjarnarson, Michael Askgaard, Knut Blakset, Steen Møller, Ulrik Zeeberg, Jacob Røn

 

12. Bridgeklubben Nord, Distrikt Nordjylland

Poul Clemmensen, H. C. Graversen, Jes Bank, Morten Jepsen

 


 

Turneringsansvarlig:    Danmarks Bridgeforbund v/Bjørg Houmøller

                                      Distrikt Storstrøm v/Steen Løvgreen

 

Turneringsleder:           Jacob Duschek    

 

Appelkomité:                Mundtlig appelkomité. Hvert hold skal ved ankomst

                                      meddele turneringslederen navnet på en spiller,

                                      der kan indgå i en eventuel appelkomité

 

SWAN:                           Jens Ole Jensen, Ole Nielsen, Hans Nielsen

 

Regnskab:                     Bo Lytsen, Leo Pedersen

 

Forplejning mv.:           Edith Nørgaard, Inge Nielsen, Hanne Christensen,

                                      Leo Pedersen                                     

 

Tobaksrygning i spillelokalet er ikke tilladt.

Mobiltelefoner må ikke uden turneringslederens tilladelse være tændte i spillelokalet.

 


 

Turneringsskema

 

Runde

Bord 1+7

Bord 2+8

Bord 3+9

B. 4+10

B. 5+11

B. 6+12

1

12-1

6-11

5-9

2-3

10-8

4-7

2

2-12

7-1

6-10

3-4

11-9

5-8

3

12-3

8-2

7-11

4-5

1-10

6-9

4

4-12

9-3

8-1

5-6

2-11

7-10

5

12-5

10-4

9-2

6-7

3-1

8-11

6

6-12

11-5

10-3

7-8

4-2

9-1

7

12-7

1-6

11-4

8-9

5-3

10-2

8

8-12

2-7

1-5

9-10

6-4

11-3

9

12-9

3-8

2-6

10-11

7-5

1-4

10

10-12

4-9

3-7

11-1

8-6

2-5

11

12-11

5-10

4-8

1-2

9-7

3-6

 

Turneringsbestemmelser

 

Følgende skal fremhæves:

·  Hver klub må anvende 6 spillere, som skal være registreret (hos DBF) som klubmedlem pr. 31.12.2005.  Ingen må have deltaget for andre klubber i denne turnering siden sidste finale.

·  Der må anvendes systemer som i DBF's parturneringer.  Hver spiller medbringer et af DBF's officielle systemkort (det lille).

·  Holdene spiller alle mod alle i kampe a 12 spil uden opdeling af halvlege.  Spilletid 1 time og 30 min. pr. kamp + 5 min. til opgørelse samt rundeskift.

·  Førstnævnte hold i ovennævnte skema er hjemmehold og sidder N-S i åbent rum og Ø-V i lukket rum.  Hjemmeholdet har ret til at tage plads, efter at udeholdet har sat sig.

·  Der spilles om 2 guldpoint pr. kamp pr. hold. Derudover bonus for den endelige placering – pr. spiller: nr. 1 = 6 p, nr. 2 = 4 p, nr. 3 =  2 p.  

·  Præmier til nr. 1, 2 og 3.                             

·  Efter hver kamp har hvert hold pligt til at udregne resultatet og kontrollere det med modstanderne.  Hjemmeholdet skal senest 5 min. efter spilletids ophør aflevere en korrekt udfyldt resultatblanket med modstandernes underskrift til turneringslederen.

·  Der foretages multiholdberegning, og det påhviler begge hold, ligeledes inden 5 min. efter en kamps afslutning, at aflevere det nødvendige regnskab til denne beregning.  N-S ved hvert bord er ansvarlig for at føre og aflevere korrekt udfyldt regnskab (spillernes navne, runde nr., bordnummer, IMP-score pr. spil og total for halvlegen).

·  Overtrædelse af ovennævnte regler medfører fortabelse af½KP.

·  Der gøres op efter følgende kamp point-skala:

 

IMP

KP

IMP

KP

IMP

KP

IMP

KP

0-1

15-15

13-16

19-11

29-32

23-7

46-50

25-3

2-6

16-14

17-20

20-10

33-36

24-6

51-55

25-2

7-9

17-13

21-24

21-9

37-40

25-5

56-61

25-1

10-12

18-12

25-28

22-8

41-45

25-4

62-

25-0

 

 

Spillested

Ærøvej 7C, 4700 Næstved
Telefon

55 73 22 14
E-mail

2412.klubben@post.tele.dk
Web

www.klubben2412.dk